woensdag 4 mei 2011

Als ik over je droom

Als ik over je droom ben je niet zo mooi als in het echt. Dan word ik wakker en is het eerste wat ik denk 'Pff, wat zie ik eigenlijk in die jongen?'. Je ogen zijn minder indringend, minder betoverend. Je piemel is niet zo groot als ik me herinner, volgens mij ben je het best bedeeld van de mannen die ik ken. Als je dat niet was, had ik het geen probleem gevonden hoor, geloof me. Het is enkel een mooie bijkomstigheid. Het telt op bij je prachtige hoofd, je lach en je ogen. 'Puppy-ogen', noemen mijn vriendinnen ze. Daar ben ik het niet mee eens, puppy's worden groot en minder schattig en ik kan me niet voorstellen dat jij me ooit aan zal kijken en dat ik denk 'hm, vroeger was je mooier'.
Ik heb de afgelopen dagen iedere nacht over je gedroomd, de ene droom nog fijner dan de ander. Want hoewel je ogen minder mooi waren, jíj was het. En in mijn droom was ik dapper, als een koene ridder. Ik negeerde mijn onzekerheid als ik in je buurt was en schaakte je als ware je een jonkvrouw. In mijn dromen ben ik onstuitbaar, ik heb een doel voor ogen en ga daar voor; en jij geeft je maar al te graag over. Dromen schijnen bedrog te zijn, maar ik weet zeker dat er een dag komt dat ik je 's ochtends in de ogen zal kijken en me intens gelukkig zal voelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten